Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Το πρόγραμμα των αδελφών Στράσσερ






Στις 5 Ιανουαρίου 1926, συγκλήθηκε στο Ανόβερο μια συνάντηση μεταξύ των μελών της «Εθνικοσοσιαλιστικής Ομάδος Εργασίας», μιας ένωσης επιφανών εθνικοσοσιαλιστών απο την Βόρεια και Δυτική Γερμανία συμπεριλαμβανομένων προσωπικοτήτων όπως ο Γκέμπελς, ο Ρόμπερτ Λέι, ο Pfeffer von Salomon και τα αδέλφια Γκρέγκορ και Όττο Στράσσερ. Αυτό που ένωνε τους συγκεκριμένους εθνικοσοσιαλιστές ήταν η πίστη τους στον εθνικοσοσιαλισμό ως αντικαπιταλιστική δύναμη και η πεποίθηση τους ότι το NSDAP είχε πάρει λάθος κατεύθυνση. Στο Ανόβερο η ομάδα κυκλοφόρησε ένα έγγραφο το οποίο ήλπιζε ότι θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων: το προσχέδιο ενός προγράμματος που θα αντικαθιστούσε τα ξεπερασμένα «25 σημεία» του 1920 και θα ανέφερε πιο ρητά τις αντικαπιταλιστικές αρχές του Κόμματος. Θεωρήθηκε επίσης ότι η δέσμευση του Χίτλερ σε ένα πιο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα θέσει όρια στον ρόλο του ως Φύρερ. Το προσχέδιο του προγράμματος γράφτηκε κυρίως από τον Γκρέγκορ Στράσσερ και βασίστηκε στις ιδέες της Ομάδος Εργασίας και κάποιες αναθεωρήσεις κειμένων του Όττο και του Γκέμπελς. Το πρόγραμμα της Ομάδος Εργασίας επικρίθηκε ως «ήπιο» και ότι δεν είχε volkish πνεύμα ένω η ύπαρξη του δημιούργησε αναταραχή στο Κόμμα. Ο Χίτλερ βλέποντας την εξουσία του να απειλείται κάλεσε μια συνάντηση στο Μπάμπεργκ στις 14 Φεβρουαρίου 1926 όπου το προτεινόμενο πρόγραμμα απορρίφθηκε. Τα «25 σημεία» χαρακτηρίστηκαν «απαραβίαστα» και το Fuhrerprinzip (Αρχή του Αρχηγού) σταθερά εδραιωμένο. Ακολουθεί η μετάφραση του προτεινόμενου στο Μπάμπεργκ νέου προγράμματος για πρώτη φορά στα ελληνικά: 




ΣΧΕΔΙΟ ΕΝΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ



Έθνος είναι μία Κοινότητα της Μοίρας, της Ανάγκης και του Ψωμιού

                                                          
                                               
α) Χαρακτηρισμός του Εθνικοσοσιαλισμού ως μια εντελώς νέα και ολοκληρωμένη άποψη της πολιτικής οικονομίας (σύνθεση ενός πολιτικά δημιουργικού εθνικισμού και ενός σοσιαλισμού που εγγυάται την υποστήριξη και την ανάπτυξη του ατόμου).

β) Προυπόθεση για την υλοποίηση αυτού του σπουδαίου έργου είναι η εθνική δικτατορία. Μοιραία και αιτιώδης η διασύνδεση μεταξύ της οικονομικής χειραφέτησης των Γερμανών εργαζομένων και της πολιτικής χειραφέτησης του γερμανικού λαού.


            

ΙΙ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ           



α) Επιστροφή στα σύνορα του 1914 συμπεριλαμβανομένων και των αποικιών. Ενοποίηση όλης της Γερμανικής Κεντρικής Ευρώπης σε ένα Μεγάλο Γερμανικό Ράιχ (Αυστρία, Σουδητία και Νότιο Τιρόλο).

β) Δασμολογική ένωση με την Ελβετία, την Ουγγαρία, την Δανία, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο.

γ) Αποικιακή κατοχή τμημάτων της Κεντρικής Αφρικής (πρώην γερμανικές αποικίες, Κονγκό, πορτογαλικές αποικίες και τμήματα γαλλικών αποικιών).

δ) Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης ως ευρωπαϊκή ένωση εθνών με ενιαίο νομισματικό σύστημα. Προετοιμασία για δασμολογική ένωση με την Γαλλία και άλλα ευρωπαϊκά κράτη, διαφορετικά δημιουργία καθεστώτος ευνοουμένου έθνους (most favoured nation).




ΙΙΙ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

                                                      

Α. Ράιχ


1) Πρόεδρος του Ράιχ με επταετή θητεία (ο πρώτος πρόεδρος θα είναι δικτάτορας) και ευρείες εξουσίες συγκρίσιμες με του Αμερικανού Προέδρου. Οι εξουσίες αυτές θα είναι:



  • Ορισμός των προέδρων των επιμέρους περιφερειών
  • Διορισμός των Υπουργών
  • Σύναψη συνθήκης ειρήνης και κήρυξη πολέμου σε συνεργασία με τον εκάστοτε Yπουργό


2) Καγκελάριος του Ράιχ ο οποίος ηγείται των επιμέρους υπουργείων και είναι υπεύθυνος στον Πρόεδρο του Ράιχ και σε κάποιο βαθμό στο Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ (σε περίπτωση απουσίας δύο ψήφων εμπιστοσύνης που το Υπουργικό Συμβούλιο οφείλει να λάβει σε διάστημα ενός έτους οι υπουργοί πρέπει να παραιτηθούν).


3) Εθνικό Συμβούλιο το οποίο θα απαρτίζεται από τους (12-14)  προέδρους των επιμέρους περιφερειών και το Προεδρείο του Επιμελητηρίου Επιχειρήσεων του Ράιχ (οι πέντε πρόεδροι των επαγγελματικών επιμελητηρίων) υπό την προεδρεία του Προέδρου του Ράιχ. Οι υπουργοί έχουν μόνο συμβουλευτικό ρόλο.
4) Το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ θα αποτελείται από 100 εκπροσώπους των μεμονωμένων επαγγελματικών επιμελητηρίων και 10 εκπροσώπους (καθηγητές πανεπιστημίων, εκπρόσωποι χριστιανικών δογμάτων και άλλα εξαιρετικά άτομα) τους οποίους θα έχει επιλέξει ο Πρόεδρος. Οι αντιπρόσωποι εκλέγονται με μυστική γενική ψηφοφορία όπως συμβαίνει στα επιμέρους επαγγελματικά επιμελητήρια και η θητεία τους θα διαρκεί 5 έτη. Το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ έχει δικαιώματα ενημέρωσης, παρεμβολής και πρωτοβουλίας. Όλοι οι λογαριασμοί πρέπει να υποβάλλονται σε αυτό. Εάν ένας νόμος απορριφθεί (πάντα αρκεί απλά μία ψηφοφορία) η κυβέρνηση μπορεί να θέσει αυτό τον νόμο σε ισχύ, αλλά εάν μετά από έναν χρόνο αυτός ο νόμος απορριφθεί ξανά, η κυβέρνηση οφείλει να τον αποσύρει. 


Β. Διαχείριση


1) Διαίρεση του εδάφους του Ράιχ σε 12-14 περιφέρειες σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ιστορικές και φυλετικές τους παραδόσεις, τους οικονομικούς και θρησκευτικούς δεσμούς τους. 

2) Πλήρης ενοποίηση στρατού, δικαιοσύνης και μεταφορών, ενιαίες πολιτικές γύρω από την χρηματοδότηση, ενιαίες πολιτικές για πολιτιστικά ζητήματα (σ.σ εννοώντας εδώ ότι δεν θα ανήκουν στην εξουσία της εκάστοτε περιφέρεια αλλά του Κράτους).

3) Οι Προέδροι των Περιφερειών διορίζονται από τον Πρόεδρο του Ράιχ για την περίοδο των 5 ετών και λογοδοτούν αποκλειστικά σε αυτόν. Ένας Περιφερειακός Πρόεδρος δικαιούτε να προσφύγει στο Εθνικό Συμβούλιο κατά του παροπλισμού του ή της απόλυσης του. Κατά μία έννοια είναι επίσης υπεύθυνος ενώπιον του Περιφερειακού Επιμελητηρίου Επιχειρήσεων της περιοχής του το οποίο μπορεί να αποσύρει την εμπιστοσύνη του. Εάν αυτή η εμπιστοσύνη δεν εκφράζεται σε δύο ξεχωριστές ψήφους κατά την διάρκεια ενός έτους ο Περιφερειακός Πρόεδρος πρέπει να ανακληθεί χωρίς δικαίωμα προσφυγής στο Εθνικό Συμβούλιο. Ο Περιφερειακός Πρόεδρος είναι επίσης επικεφαλής της τοπικής κυβέρνησης η οποία δεν έχει Υπουργεία αλλά ένα είδος περιφερειακού προεδρείου.

4) Περιφερειακό Επιμελητήριο των Επιχειρήσεων: αποτελείται 50 εκπροσώπους των επαγγελματικών επιμελητηρίων της περιοχής και 5 εκπροσώπους που ορίζονται από τον Πρόεδρο της Περιφέρειας. Η δομή του είναι παρόμοια με εκείνη του Επιμελητηρίου του Ράιχ. Έχει δικαιώματα πληροφόρησης, παρεμβολής και πρωτοβουλίας αλλά μόνο μέσα στα πλαίσια των καθηκόντων που ανατίθεται στις περιφερειακές κυβερνήσεις.


Γ. Εκλογικό Σύστημα


1) Εκλογές για τον Πρόεδρο του Ράιχ: Το Εθνικό Συμβούλιο και το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ επιλέγουν το καθένα 5 υποψηφίους. Τα δύο όργανα ψηφίζουν ξεχωριστά κάποιον από τον κατάλογο. Εάν κάποιος λάβει παραπάνω από τις μισές ψήφους και στα δύο όργανα εκλέγεται. Ομοίως αν ένας υποψήφιος λάβει τουλάχιστον το 1/3 των ψήφων του Επιμελητηρίου του Ράιχ. Εάν δεν ισχύσουν τα παραπάνω τότε θα διεξαχθούν επιλεκτικές ψηφοφορίες μεταξύ αυτών που έχουν λάβει τις περισσότερες ψήφους εώς ότου ένας υποψήφιος αναδειχθεί νικητής.




IV. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

                                                           


Α. Αγροτική Πολιτική


1)  Η Γη και το έδαφος είναι περιουσία του Έθνους! (Τα κτήρια υπολογίζονται ως περιουσιακά στοίχεια. Τα περιουσιακά στοιχεία μένουν στην ιδιωτική ιδιοκτησία).

2) Οι σημερινές ιδιοκτησίες εώς και 1.000 Morgen (επίπεδο παραγωγικότητας Bonitat I) μπορούν να παραμείνουν κληρονομικά εκμεταλλεύσιμες εφόσον υπάρχει ένας άνδρας κληρονόμος στην οικογένεια που είναι πρόθυμος και ικανός να συνεχίσει τις κληρονομικές υποχρεώσεις.

3) Εκμεταλλεύσεις μεγαλύτερες από 1.000 Morgen πρόκειται να χωριστούν σε μικρές εκμεταλλεύσεις 50 εώς 200 Morgen αφού ο κάθε Γερμανός υπήκοος που εργαζόταν εκεί αποζημιωθεί με 2 Morgen (γενναιόδωρος αναδασμός Γης).

4) Τα Κρατικά Αγροκτήματα δεν πρόκειται να διαιρεθούν, αντιθέτως, πρέπει να συσταθούν ως πρότυπα αγροκτήματα τα οπόια θα διαχείριζονται διαχειριστές χωρίς μίσθωση υπό τον έλεγχο των Περιφερειακών Επιμελητηρίων. 

5) Οι νεοσυσταθείσες μικρές εκμεταλλεύσεις πρόκειται να μισθώνονται μόνο για λογαριασμό του Ράιχ.

6) Καμία κληρονομική ιδιοκτησία δεν δύναται να πωληθεί ή να υποθηκευτεί.

7) Τα ποσά μίσθωσης θα αξιολογούνται από το Επαρχιακό Γεωργικό Επιμελητήριο, το Περιφεριακό Επιμελητήριο Γεωργίας και το Γεωργικό Επιμελητήριο του Ράιχ ενώ θα καθορίζονται από το Υπουργείο Γεωργίας και θα είναι πληρωτέα σε είδος.

8) Οι περιφερειακές κυβερνήσεις μπορούν να παραχωρούν μόνο νεοσύσταστες ή μη χρησιμοποιούμενες εκμεταλλεύσεις σε εκπαιδευμένους αγρότες που προτείνει το Επαρχιακό Γεωργικό Επιμελητήριο. Ομοίως η περιφερειακή κυβέρνηση δικαιούτε, μετά από σύσταση του Επαρχιακού Γεωπονικού Επιμελητηρίου, να αποσύρει την έγκριση αν υπάρχει κακή διαχείριση ή αυτοπροκληθέντα χρέη μίσθωσης. Το θιγόμενο μέλος μπορεί να καταφύγει στο Υπουργείο Γεωργίας όπου μετά απο διαβούλευση με το Περιφερειακό Επιμελητήριο Γεωργίας και το Γεωργικό Επιμελητήριο του Ράιχ θα λαμβάνεται η τελική απόφαση. 

9) Τα στεγαστικά δάνεια χορηγούνται μόνο από κρατικά γραφεία δανειοδότησης που έχουν συσταθεί σε κάθε περιοχή από το Περιφερειακό Γεωργικό Επιμελητήριο. Τα ανώτατα επιτόκια δανεισμού καθορίζονται από τις περιφερειακές κυβερνήσεις με βάση τις προτάσεις του Περιφερειακού Γεωργικού Επιμελητηρίου.

10) Γεωργικοί εργάτες: εάν μετά την κατάτμηση των μεγάλων εκμεταλλεύσεων εξακολουθούν να χρειάζονται γεωργικοί εργάτες για τις υπόλοιπες μεγάλες εκμεταλλεύσεις (συμπεριλαμβανομένων γεωργικών εργατών για τους μεγάλους κρατικούς τομέις) αυτοί θα συνδεθούν με το έδαφος το οποίο φροντίζουν μέσω της χορήγησης 2 Morgen χωρίς μίσθωση αλλά παραχωρημένα για όλη την περιόδο κατά την οποία θα απασχολούνται στην περιοχή.


Β. Βιομηχανική Πολιτική 


1) Όλες οι επιχειρήσεις που κατά την προηγούμενη μέρα απασχολούσαν είκοσι ή περισσότερους υπαλλήλους θα μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες. 

2) Το Υπουργείο Οικονομικών του Ράιχ χωρίζει τις βιομηχανίες σε 2 κατηγορίες: 


  • Βασικές βιομηχανίες (τράπεζες, βιομηχανίες εξοπλισμών, χημικές βιομηχανίες, βιομηχανίες ηλεκτρισμού)


  • Μη ουσιώδεις βιομηχανίες (βιομηχανίες μεταποίησης, βιομηχανίες εξαγωγών, κλπ)


3) Για όλες τις ανώνυμες εταιρείες που ανήκουν στην ομάδα 2α το 51% και για όλες όσες ανήκουν στον ομάδα 2β το 49% θα περάσουν στο ευρύ κοινό. Η εξουσία θα μεταβιβαστεί στο ευρύ κοινό με τις ακόλουθες διανομές:


  •  Ομάδα 2α: Ράιχ 30%, εργατικό δυναμικό 10%, Περιφέρεια 6% και επαρχία 5%


  •  Ομάδα 2β: Ράιχ 30%, εργατικό δυναμικό 10%, Περιφέρεια 5% και επαρχία 4%



4) Οι εργαζόμενοι σε κάθε μία απο αυτές τις βιομηχανικές επιχειρήσεις πρέπει να ομαδοποιηθούν σε ένα σωματείο εργαζομένων (Werkgemeinschaft) το οποίο θα λάβει το 10% τους αποθέματος της εταιρείας.

Αν ένας υπάλληλος αποχωρήσει χάνει το παραπάνω προνόμιο.

5) Η διοίκηση και η διαχείριση θα παραμείνουν εντελώς σε ιδιωτικά χέρια σύμφωνα με τους γενικούς κανόνες της εταιρείας. Η δομή της ιδιοκτησίας θα αντικατοπτρίζεται από το διοικητικό συμβούλιο όπου ο πρόεδρος των μετοχών του Ράιχ κατά κανόνα θα είναι ο πρόεδρος ή ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.

6) Το Υπουργείο Οικονομικών του Ράιχ είναι υπεύθυνο για όλα τα αποθέματα που ανήκουν στο Ράιχ και ειδικοί οικονομικόι φορείς είναι υπεύθυνοι για όσα αποθέματα ανήκουν στις περιφέρειες. Οι κρατικές μετοχές μπορούν κατά σύμβαση να εκπροσωπούνται είτε από το Ράιχ, είτε από τις περιφέρειες αλλά όχι από άλλες οντότητες.



Γ. Πολιτική Εμπορίου και μικρών επιχειρήσεων



1) Οι επιχειρήσεις ή τα άτομα που απασχολούν λιγότερους απο 20 υπαλλήλους πρέπει να ομαδοποιηθούν βάσει ειδικού νόμου σε υποχρεωτικές συντεχνίες.

2) Η φορόλογηση αυτών των αυτοδιοικούμενων φορέων θα λάβει την μορφή εφάπαξ ποσού το οποίο οι συντεχνίες θα μοιράσουν και θα επιβάλλουν στα μεμονωμένα μέλη τους. 

3) Το εφάπαξ ποσό θα καθοριστεί από τις περιφερειακές κυβερνήσεις, υπολογιζόμενο με βάση τις οδηγίες του Ράιχ και τα φορολογικά στοιχεία. Οι αντιρρήσεις μπορούν να γίνουν από τα σχετικά επαγγελματικά επιμελητήρια προς το Υπουργείο Οικονομικών του Ράιχ, το οποίο έχει πάντα τον τελευταίο λόγο. 

4) Από τα έσοδα από αυτόν τον εφάπαξ φόρο τα 4/7 ανήκουν στο Ράιχ, τα 2/7 στην περιφέρεια, το 1/7 στην επαρχία.

5) Τα ελεύθερα επαγγέλματα φορολογούνται με αυτοαξιολόγηση. Τα ποσά φορολογίας βασίζονται στις κατευθυντήριες γραμμές του Ράιχ και τα διαχειρίζονται οι τοπικές κυβερνήσεις. Η κατανομή του φορολογικού εισοδήματος που προκύπτει είναι 4/7 στο Ράιχ, 2/7 στην Περιφέρεια, 1/7 στην επαρχία.



Δ. Δημοσιονομική Πολιτική (άμεση φορολόγηση της πηγής κέρδους στο πλαίσιο της παραγωγικής διαδικασίας)


1) Έσοδα από την συμμετοχή του Ράιχ και των κρατιδίων στην βιομηχανία.

2) Έσοδα από την μίσθωση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

3) Έσοδα από τις εφάπαξ πληρωμές των συντεχνιών του εμπορίου. 

4) Ατομικοί φόροι (βλέπε τι ισχύει για τα ελεύθερα επαγγέλματα)

5) Φόροι πολυτελείας (ως άμεσοι φόροι του Ράιχ)


  •  Φόροι ποτών (μπύρα, κρασί, μπράντι, αφρώδης οίνος)
  •  Φόροι καπνού  
  •  Φόροι αυτοκινήτων (ειδικός φόρος για οδική χρήση)


6) Τιμολόγια (υψηλά τιμολόγια προστασίας - έσοδα αποκλειστικά στο Ράιχ).

7) Φόροι κληρονομιάς (εξαιρούνται οι άμεσοι απόγονοι).

8) Όλοι οι άλλοι φόροι καταργούνται. 

9) Όλοι οι οι φορολογικοί νόμοι πρέπει να εγκριθούν από το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ και το Περιφερειακό Επιμελητήριο Επιχειρήσεων. 


Ε. Δόμη και χαρακτήρας των συντεχνιών 


1) Οι διάφορες βασικές επαγγελματικές ομάδες πρέπει να συγκροτήσουν Επαρχιακά Επιμελητήρια, Περιφερειακά Επιμελητήρια και το Επιμελητήριο του Ράιχ (Για παράδειγμα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Γεωργίας: το εκλογικό σώμα αποφασίζει για την άμεση σύνθεση και εκλογή του Επαρχιακού και Περιφερειακού Επιμελητήριου ενώ το Υπουργείο Εσωτερικών για την σύνθεση του Γεωργικού Επιμελητηρίου του Ράιχ).

2) Θα δημιοργηθούν τα ακόλουθα επιμελητήρια:  


α) Επιμελητήριο Γεωργίας

β) Επιμελητήριο Βιομηχανίας και Εμπορίου 

γ) Επιμελητήριο Εργασίας

δ) Επιμελητήριο Δημοσίων Υπαλλήλων και Υπαλλήλων

ε) Επιμελητήριο Ελεύθερων Επαγγελμάτων


3) Κάθε μέλος του σχετικού επαγγέλματος που έχει γερμανική υπηκοότητα, πολιτικά δικιώματα και είναι 21 ετών, θα έχει δικαίωμα ψήφου. Δικαίωμα εκλογής έχει κάποιος στην ηλικία των 25 υπό τους ίδιους όρους. Οι εκλογές διεξάγονται κρυφά σύμφωνα με  αναλογική εκπροσώπηση.

4) O αριθμός των αντιπροσώπων θα είναι 30 στα επαρχιακά επιμελητήρια, 50 στα περιφερειακά επιμελητήρια και 100 στα επιμελητήρια του Ράιχ.

5) Από τα παραπάνω επαγγελματικά επιμελητήρια πρέπει να σχηματιστεί ένα μεικτό επιμελητήριο για κάθε επαρχία, κάθε περιφέρεια και για ολόκληρο το Ράιχ: το Επαρχιακό Επιμελητήριο των Επιχειρήσεων, το Περιφερειακό Επιμελητήριο των Επιχειρήσεων και το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ.

5) Ο αριθμός των εκπροσώπων που θα εκλεγούν για τα Επιμελητήρια των Επιχειρήσεων ορίζεται ως εξής:


  • 30 για τα Επαρχιακά Επιμελητήρια των Επιχειρήσεων
  • 50 για κάθε Περιφερειακό Επιμελητήριο των Επιχειρήσεων
  • 100 για το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ     

Για κάθε Περιφερειακό Επιμελητήριο των Επιχειρήσεων 5 από τα 50 μέλη διορίζονται από τον Περιφερειακό Πρόεδρο και στο Επιμελητήριο Επιχειρήσεων του Ράιχ 10 μέλη διορίζονται από τον πρόεδρο του Ράιχ. 

6) Η κατανομή του αριθμού των αντιπροσώπων στα επιμέρους επαγγελματικά επιμελητήρια καθορίζεται από τις υποκειμενικές οικονομικές συνθήκες, τον αριθμό των ατόμων που έχουν δικαίωμα ψήφου στις διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες, τον επίσημο αριθμό που ορίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών του Ράιχ και τις περιφερειακές κυβερνήσεις. Δεν πρέπει ποτέ ένα επαγγελματικό επιμελητήριο να αποτελείται από περισσότερα από τα μισά μέλη ενός Επιμελητηρίου των Επιχειρήσεων.

7) Καθήκοντα των Επαρχιακών Επιμελητηρίων των Επιχειρήσεων: τα καθήκοντα των Eπαρχιακών Επιμελητηρίων των Επιχειρήσεων είναι διοικητικής φύσης. Κύριο καθήκον είναι η παρατήρηση και ο έλεγχος της επίδρασης των νομικών μέτρων στην οικονομική ζωή. Λειτουργούν συμβουλευτικά προς τους υπαλλήλους καθώς και έχουν το δικαίωμα διερεύνησης καταγγελιών σχετικά με τον καθορισμό των φόρων και την μεσολάβηση για όλες τις διοικητικές καταγγελίες.  Ιδιαίτερη σημασία έχουν τα αγροτικά επαγγελματικά επιμελητήρια.                                                                                                                                                                                                                                                 


Ζ. Διαίρεση Παραγωγής


1) Γεωργία


α) Υποχρεωτική συνένωση των αγροτών σε τοπικούς συναιτερισμούς και αυτών των  συναιτερισμών σε επαρχιακούς συναιτερισμούς ύπο την επίβλεψη του Γεωργικού Επιμελητηρίου.                             

β) Απαγόρευση ελεύθερης πώλησης αγροτικών προϊόντων. Πώληση μόνο στον συναιτερισμό.

γ) Συνένωση των μελών των επαγγελμάτων μεταποίησης (κρεοπωλεία, μυλωνάδες, αρτοποιοί, κλπ) σε υποχρεωτικές συντεχνίες.

δ) Σύναψη συμβάσεων άμεσης παράδοσης μεταξύ των συναιτερισμών των παραγωγών και τους συναιτερισμούς των άμεσων καταναλωτών (consumers cooperative). 

ε) Όλες οι συμβάσεις παράδοσης πρέπει να εγκριθούν έντός της περιοχής από την δημοτική αρχή, και εντός της επαρχίας από την επαρχιακή αρχή και εντός της περιφέρειας από την περιφερειακή αρχή. Σε περίπτωση διαφωνίας πρέπει να υπάρξει προσφυγή στο Επαρχιακό ή στο Περιφερειακό Επιμελητήριο των Επιχειρήσεων.

ζ) Οι συμβάσεις αγοράς με φορείς εκτός της επαρχίας μπορούν να γίνουν μόνο μέσω του κεντρικού συνεταιρισμού της περιφέρειας.


2) Βιομηχανία


Είναι καθήκον του Υπουργείου Οικονομικών του Ράιχ να συνενώσει παρόμοιες επιχειρήσεις σε οργανώσεις καρτέλ αλλά χωρίς την χρήση γενικού νομικού καταναγκασμού. Η συνεχής εποπτεία του εκσυγχρονισμού της τεχνικής κατάστασης σε συνδυασμό με την δυνατότητα διακοπής ζημιογόνων επιχειρήσεων είναι επίσης ευθύνη του Υπουργείου Οικονομικών του Ράιχ. 


                

V. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ                     



1. Εβραϊκό Πρόβλημα


α) Όλοι οι Εβραίοι που μετανάστευσαν μετά την 1η Αυγούστου 1914 θα απελαθούν εντός 6 μηνών.

β) Όλοι όσοι εχουν ασπαστεί την θρησκεία του Μωϋσή και όλοι όσοι κατάγονται από τέτοια άτομα πρέπει να κηρυχτούν αλλοδαπόι. Στις μικτές καταγωγές ο πατέρας έχει καθοριστική σημασία. 

γ) Όλοι οι Εβραίοι όπως και όλοι οι αλλοδαποί πρέπει να αντιμετωπίζονται από κάθε άποψη σύμωνα με τον γερμανικό νόμο περί μετανάστευσης (συγκεκριμένα δεν έχουν ούτε δικαίωμα ψήφου, ούτε δικαίωμα εκλογής, επιπλέον δεν μπορούν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι).

δ) Για τους αλλοδαπούς φοιτητές θα καθοριστεί ένας αριθμός ποσόστωσης.


2. Εκκλησία και σχολείο 


α) Προστασία και ενθάρρυνση των δύο χριστιανικών δογμάτων από το κράτος. 

β) Μπορούν να συνυπάρχουν ομολογιακά και μη θρησκευτικά σχολεία. Επιβάλλεται να υπάρχει τουλαχίστον ένα μη θρησκευτικό σχολείο σε κάθε περιοχή. Η ακριβής σχέση μεταξύ των δύο τύπων σχολείων όπως και μεταξύ των σχολείων των δύο χριστιανικών δογμάτων μεταξύ τους, είναι θέμα της περιφερειακης κυβέρνησης και των ποσοστών των μαθητών. 

γ) Δομή του σχολείου: κοινό οκτατάξιο δημοτικό σχολέιο και προαγωή στο γυμνάσιο μόνο των κατάλληλων μαθητών. Σχολεία δύο τύπων: Gymnasium και Oberrealschule ή οι προκαταρκτικές τους μορφές Progymnasium και Realschule. Tα σχολεία θα διδάσκουν αγγλικά αντί για ελληνικά και ισπανικά αντί για γαλλικά. Προστασία και ενθάρρυνση των δύο χριστιανικών δογμάτων από το κράτος. Mετά τα Progymnasium και Realschule ακολουθεί:


  • Προαγωγή στο Gymnasium ή στο Oberrealschule
  • Kολλέγιο κατάρτισης εκπαιδευτικών (3 χρόνια)
  • Εμπορικό κολλέγιο (3 χρόνια)
  • Γεωπονική κολλέγιο
  • Επαγγελματικό Σχολείο (3 έτη)           


Η αποδοχή στο κολλέγιο κατάρτισης εκπαιδευτικών να είναι δυνατή μόνο μετά την παρακολούθηση προπαρασκευαστικού σχολείου τριών τάξεων αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές μπορούν να γίνουν δεκτοί στο πανεπιστήμιο ή την επαγγελματική σχολή μόνο μετά την αποφοίτηση τους από το Gymnasium ή το Oberrealschule.

δ)  Δωρεάν φοίτηση σε όλα τα σχολεία συμπεριλαμβανομένου του πανεπιστημίου και πολλά υλικά μελέτης δωρεάν. 


3.  Τύπος


α)  Εκτός από το προηγούμενο Reichsanzeiger (η επίσημη κρατική εφημερίδα του γερμανικού Ράιχ) θα εμφανιστεί επίσης ένα επίσημο κρατικό ενημερωτικό δελτίο. Το ίδιο θα συμβεί σε κάθε περιφέρεια και κάθε επαρχία όπου θα το εκδίδουν οι τοπικοί υπάλληλοι.

β)  Οι επίσημες ανακοινώσεις θα επιτρέπεται να εμφανίζοντα μόνο στις δύο αυτές επίσημες εφημερίδες.

γ)  Ιδιωτικές εφημερίδες είναι επίσης ελεύθερες να εμφανίζονται.

δ)  Οι ιδιοκτήτες τους και οι συντάκτες τους πρέπει να είναι πολίτες του Γερμανικού Ράιχ.

ε) Όλα τα άρθρα πρέπει να υπογράφονται από τον συγγραφέα (δεν υπάρχει ασυλία για τους βουλευτές). 


4.  Δικαιοσύνη 


Εκτεταμένη μεταρρύθμιση και επιστροφή στην γερμανική νομική αντίληψη (ο άνθρωπος είναι το επίκεντρο και όχι τα πράγματα). Βασική αρχή είναι: λίγοι νόμοι αλλά καλοί και με αυστηρή εφαρμογή. 


                             

                           VI. ΔΙΑΦΟΡΑ                                 



1. Νομίσματα


Δύο είδη νομισμάτων:

α) Εγχώριο νόμισμα είναι το Arbeitmarks 

β) Ξένο νόμισμα θα είναι το Goldmark που θα χρησιμεύσει ως ενιαίο νόμισμα της Τελωνειακής Ένωσης της Κεντρικής Ευρώπης. Εάν είναι δύνατον επίσης θα χρησιμεύσει ως ενιαίο νόμισμα των Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης. 


2. Μισθοί


Επιθυμητό να πραγματοποιείται μεγάλο μέρος της πληρωμής σε είδος. 

α) Αυτό θα ισχύει ιδιαίτερα για τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι θα λαμβάνουν ομοιόμορφα, σε όλες τις κατηγορίες, δελτία τροφίμων τα οποία θα γίνονται δεκτά σε κάθε κατάστημα και τα οποία θα μπορούν να εξαργυρωθούν από το κράτος. Οι χρηματικές πληρωμές για τους δημοσίους υπαλλήλους θα υπάρχουν μόνο ως πρόσθετο όφελος.

β) Η αύξηση του αριθμού των μελών της οικογένειας θα αυξήσει αυτόματα και τον βασικό μισθό μέχρι την μέρα που τα παιδιά θα εγκαταλείψουν το σχολείο.

γ) Ένα παρόμοια σύστημα αμοιβών πρέπει επίσης να επιδιωχθεί για όλους τους άλλους εργαζόμενους. Για αυτό τον λόγο πρόκειται να υπάρχει παρουσία του Υπουργείου Οικονομικών στα εποπτικά συμβούλια της βιομηχανίας.


3. Ασφάλιση 


Καταρχήν εξαγορά του 51% των ασφαλιστικών εταιρειών όπως αναφέρεται στο IV.B.3

α) Υποχρεωτική ασφάλιση γήρατος: σε περίπτωση ανικανότητας προς εργασία, χορηγείται ο επίσημος βασικός μισθός σε είδος (δελτία τροφίμων) και το ένα τρίτο των ταμειακών αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων της Ομάδας 1. Είναι δυνατές εθελοντικές επιβαρύνσεις για την αύξηση του μπόνους μετρητών.

β) Εθελοντική ασφάλεια ζωής, ασφάλεια ατυχήματος και άλλες ασφάλειες είναι διαθέσιμες με την όσο το δυνατό μεγαλύτερη κρατική υποστήριξη.


4. Δημόσιες Υπηρεσίες


Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα διατηρήσουν τα προνόμια τους, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος κρατικής σύνταξης (πλήρης βασικός μισθός και το ένα τρίτο των ταμειακών αποδοχών). Θα υπάρχει ωστόσο στενότερη οικονομική διαχείριση και απονομή δικαιοσύνης.


            

             VII. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ                   



1) Για το πρόβλημα της εξωτερικής πολιτικής: Η οργανική ρύθμιση και η φυλετική ενοποίηση του γερμανικού έθνους σε ένα Μεγάλο Γερμανικό Ράιχ. Αυτό το Μεγάλο Γερμανικό Ράιχ θα είναι ο υποκινητής της ευρωπαϊκής τελωνειακής ένωσης και η κυρίαρχη δύναμη στις Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης. 

2) Για το εγχώριο πρόβλημα: Ο διαχωρισμός της εξουσίας μεταξύ συγκεντρωτισμού και φεντεραλισμού με την εισαγωγή ενός οργανικά δομημένου συντεχνιακού συστήματος στην θέση του τεχνητού κοινοβουλευτισμού.

3) Για το οικονομικό πρόβλημα: Η συμφιλίωση της ανάγκης του συνόλου με τον προσωπικό εγωϊσμό που έχει τις ρίζες του στην ανθρώπινη φύση:

 

α) Στην γεωργία μέσω της υλοποίησης της ιδέας της κληρονομικής ιδιοκτησίας.

β) Στην βιομηχανία μέσω της εκτεταμένης μεταβίβασης των μέσων παραγωγής στο ευρύ κοινό. Και στις δύο περιπτώσεις σύντηρηση της ιδιωτικότητας της επιχείρησης και της ιδιοκτησίας.


Αυτή η ισχυρή σύνθεση χαοτικών και ανταγωνιστικών πολιτικών και οικονομικών δυνάμεων μαζί με την χρήση τους για το καλό του έθνους και της ανθρωπότητας είναι το προκαθορισμένο ιστορικό μέλλον της Γερμανίας.




    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου