Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024

Η ομάδα των Σοσιαλεπαναστατών Εθνικιστών

 





Θεμέλια και Θέσεις

Heinz Gollong


Οι παρακάτω δηλώσεις είναι αποσπάσματα από μία διάλεξη που έδωσε ο Heinz Gollong την ημέρα ίδρυσης της «Ομάδος των Σοσιαλεπαναστατών Εθνικιστών»


«Σύντροφοι! Ο κύκλος που έχει συγκεντρωθεί στην «Ομάδα Σοσιαλεπαναστατών Εθνικιστών» είναι, από ορισμένες απόψεις, πιο τυπικός από ότι φαίνεται αρχικά. Σε κάθε εποχή υπήρχε ένας μικρός αριθμός στοχαστών, που κινούνταν σε νέα τολμηρά μονοπάτια μπροστά από την εποχή τους και πάντοτε παρέμεναν παρεξηγημένοι. Αντιμετώπιζαν χλεύη και βίαιη εναντίωση. Αλλά τελικά μπόρεσαν να δούν πως η μάζα της ανθρωπότητας χρησιμοποίησε τις ιδέες τους με μία φυσική, καθιερωμένη νοοτροπία που είναι χαρακτηριστική για τις μάζες. 

Εμείς που προερχόμασταν από αμέτρητα διαφορετικά στρατόπεδα - στρατόπεδα ταξινομημένα σύμφωνα με τις κατηγορίες που καθίερωσαν οι άρχουσες τάξεις - ενωθήκαμε αρχικά ενστικτωδώς, ίσως από ένα κοινό αίσθημα ενάντια σε έναν κόσμο, του οποίου το πνεύμα που κυριαρχεί είναι ξένο σε εμάς. Είδαμε πόσο άγνωστες φαινόνταν οι απόψεις των «πρεσβύτερων», πόσο επιφανειακά έχουν προσεγγίσει τα πάντα και πόσο λίγο μπόρεσαν να απεμπλακούν από την υποκειμενική ανάγνωση των γεγονότων. Και τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, μετά από αυτές τις εμπειρίες αναπτύχθηκε μέσα μας η συνειδητοποίηση ότι ήμασταν οι φορείς μίας νέας κοσμοθεωρίας και ότι πρέπει να αγωνιστούμε για αυτό το νέο ιδανικό (το οποίο έγινε απόλυτα σαφές σε εμάς όταν παλεύαμε με σύγχρονα θέματα και έτσι ανακαλύψαμε τις βαθύτερες αιτίες πίσω από τα παγκόσμια γεγονότα καθώς και την σχέση μεταξύ τους) όσο η νεανική ζωή συνεχίζει να καίει μέσα μας. 

Δεν ξέρουμε πως πρωτογνωριστήκαμε. Μερικές φορές φαινόταν σαν να υπήρχε κάτι στον αέρα που διασφάλιζε ότι όσοι από εμάς ανήκουμε σε ένα κοινό μέτωπο θα καταλήξουμε με κάποιον τρόπο να βρούμε ο ένας τον άλλον. Αν επιζητούσαμε να αντλήσουμε επικύρωση για τον αγώνα μας αποκλειστικά από το γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι που έχουν καταρρίψει όλες τις παραδοσιακές προκαταλήψεις και έχουν αποκλειστεί σχεδόν εντελώς από τις οργανώσεις της σημερινής Γερμανίας, αυτό θα ήταν μόνο το ήμισυ της όλης ιστορίας. Αντίθετα η πίστη μας στην ορθότητα της στάσης μας είναι αυτή που μας παρέχει την δύναμη να προχωρήσουμε από την «αγανάκτηση» που μέχρι τώρα επικρατούσε μέσα μας σε μία συγκεκριμένη μορφή οργάνωσης. Βλέπω σε αυτό το πιο άμεσο καθήκον: να διερευνήσουμε αν ένα πολιτικό όραμα μπορεί να διαμορφωθεί από την ύπαρξη μας. 

Προσεγγίζοντας αυτή την διευκρίνηση υπάρχουν ορισμένα βασικά πράγματα που πρέπει να τονίσουμε. Ενώ μπορεί να φαίνονται αυτονόητα σε πολλούς, εξακολουθεί να είναι απαραίτητο να καθιερωθούν εν΄όψει των αδυσώπητων μεθόδων αγώνα που χρησιμοποιούν ορισμένες ομάδες πολιτικών συμφερόντων. 

Δεν ισχυριζόμαστε ότι είμαστε οι εμπνευστές κάθε ιδέας που αποτελεί θεμέλιο των θέσεων που πρόκειται να υπερασπιστούμε. Δεν ισχυριζόμαστε ότι είμαστε οι μόνοι κάτοχοι αυτών των πολιτικών αρχών, γιατί πιστεύουμε ότι πολλοί νέοι στη Γερμανία αισθάνονται το ίδιο παρά το γεγονός ότι δεν έχουν έρθει ακόμη σε επαφή μαζί μας. Όπου έχουν σχηματιστεί κύκλοι που έχουν βρεί την ίδια έκφραση για τις σκέψεις τους με εμάς, θα ενωθούν μαζί μας και θα ανακαλύψουν ότι διαθέτουμε επαρκή βαθμό νοητικής ευκινησίας ωστέ να μη μας προσβάλει μία εναλλακτική διατύπωση σχετικού περιεχομένου. Αυτά τα σύντομα λόγια περιέχουν ηθικές απαιτήσεις από πολιτικούς στοχαστές και αγωνιστές που σίγουρα διαθέτουν μία γοητεία καινοτομίας και ιδιαιτερότητας σε σχέση με την σημερινή κυρίαρχη κατάσταση. Μπορούμε λοιπόν να παρουσιαστούμε ειλικρινά στο κοινό, γιατί στον κύκλο μας κυριαρχεί η ελευθερία των ιδεών και δεν έχουμε συμφέροντα να εκπροσωπήσουμε. 

Υπάρχουν πράγματα στη ζωή που παίρνουν αμέσως διαφορετική μορφή μόλις αλλάξει η θέση τους εν σχέσει με κάτι αλλό. Αυτό ισχύει εξίσου για τις πολιτικές ιδέες. Δεν καυχιόμαστε ότι είναι καθήκον μας να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τον φιλελευθερισμό με ίσες αξίες, ούτε ότι είναι καθήκον μας νικήσουμε τον ειρηνισμό. Αντίθετα, επιστρατεύουμε τις νεότερες πολιτικές ιδέες, τις οποίες χρησιμοποιούμε με έναν τρόπο που είναι σίγουρα νέος στη διαμόρφωση του, γιατί φέρνει σε ζωτική σχέση μεταξύ τους, ξεχωριστές απόψεις που οι γέροντες θεωρούν ότι είναι τόσο διαφορετικές όσο η φωτιά και το νερό: δηλαδή ο εθνικισμός και ο σοσιαλισμός.

Ομολογουμένως, η διατύπωση αυτής της σύνθεσης δεν είναι εντελώς νέα, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί πολύ σοβαρά στον αγώνα των κομμάτων, κυρίως ως διαφημιστικό εργαλείο μεγάλης αξίας. Ποιος θα ισχυριζόταν όμως, ότι εκείνοι που χρησιμοποιούν αυτούς τους όρους για διαφημιστικούς σκοπούς έχουν στην πραγματικότητα κάνει μία σοβαρή προσπάθεια να αφαιρέσουν το νόημα και τη μορφή τους; Πιστεύω, ότι, λαμβανομένων υπόψιν των αφθόνων αποδεικτικών στοιχείων για αυτό, δεν χρειάζεται να ειπωθεί τίποτα περαίτερω. Αντίθετα, η δουλειά μας μπορεί να ξεκινήσει χωρίς να χάνεται άλλος χρόνος για να ασχοληθούμε κάνοντας κριτική σε εκείνους που ισχυρίζονται ότι υπερασπίζονται ένα ιδανικό, αλλά στην πράξη έχουν απλώς τα μούτρα τους στη γούρνα. 

Στο μεταξύ, είμαστε στην τυχερή θέση να μπορούμε να μάθουμε από τα λάθη των μεγαλύτερων. Από την ακαμψία τους (μεταξύ πολλών άλλων) αντλήσαμε το μάθημα να είμαστε πιο προσεκτικοί με τον δογματισμό και τα συνθήματα. Αυτό σημαίνει ότι αρνούμαστε να χρησιμοποιήσουμε τέτοια μέσα και ότι θα προσέχουμε να μην τα υπερεκτιμήσουμε, ούτε να τα εμπιστεύομαστε. 

Αυτό φυσικά δεν εμποδίζει τους αντίπαλους, κάθε χώρου, να μας επιτεθούν με τα όπλα τους. Πριν φτάσουμε στο σημείο της επίσημης οργάνωσης, εκεταλλευτήκαμε την ευκαιρία για δημοσιογραφική συζήτηση που μας δόθηκε σε διάφορα έντυπα, και αντίθετα με τις προσδοκίες, προσελκύσαμε αρκετό ενδιαφέρον ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα από αυτή. Από όπου και αν προερχόμασταν όλοι τονίσαμε - εκτός από την αποφασιστική μας εθνική συνείδηση και παράλληλα με τον όρκο μίας αγωνιστικότητας άνευ όρων - τη συνεπή επιδίωξη του σοσιαλισμού στην οικονομική σφαίρα, με αυτή την προοπτική να πηγάζει από το γεγονός ότι στον καπιταλιστικό κόσμο η οικονομική σκέψη καταλαμβάνει κάθε πλευρά της ζωής και για αυτό παλεύουμε να απελευθερώσουμε τις δυνάμεις του αίματος και του πνεύματος από τα δεσμά αυτής της υλιστικής απληστίας για κέρδος. Εμείς ως «Λαός και Έθνος» (Volk and Nation) δηλώνουμε ότι δεν θέλουμε οι κρατικές αποφάσεις στους τομείς των εξωτερικών, εσωτερικών, κοινωνικών και πολιτιστικών - πολιτικών υποθέσεων να εξαρτώνται από οικονομικές κλίκες, όπως συμβαίνει σήμερα, ακόμη και αν αυτή η κατάσταση δεν γίνεται άμεσα εμφανής στο κοινό. Απαιτούμε η οικονομία να γίνει όργανο του κράτους με σκοπό την ικανοποίηση του βιοτικού επιπέδου του Λαού, ενώ επί του παρόντος το Κράτος είναι όργανο για την ικανοποίηση ιδιωτικών κερδοσκοπικών συμφερόντων. 

Καθώς οι αντιπάλοι μας γνώριζαν, ότι είχαμε από καιρού πάψει να πιστεύουμε σε οποιονδήποτε ηθικό ή σχετικό λόγο για την ύπαρξη τους, και επειδή δεν έβλεπαν τους ευατούς τους να είναι σε θέση να μας παραπλανήσουν, προσπάθησαν να μας παρουσιάσουν ως φρικτούς, θηρία που προκαλούν ναυτία, για να τραβήξουν ενστικτωδώς τα ευσεβή πρόβατα τους στην αντιπολίτευση εναντίον μας: Μας έχουν βαφτίσει «εθνικομπολσεβίκους» γνωρίζοντας ακριβώς την φρικιαστική εντύπωση που προκαλεί η λέξη μπολσεβικισμός στη Γερμανία σήμερα. Έτσι πίστευαν ότι όσοι έρχονταν σε επαφή μαζί μας θα μας απέρριπταν και θα μας καταδίκαζαν ως λεπρούς. Το πόσο τρομακτικά επηρεάζει τις ειρηνικές γερμανικές ψυχές η συσπειρωτική κραυγή περί «μπολσεβικισμού» φαίνεται μεταξύ άλλων από το γεγονός ότι οι καπιταλιστές, για λόγους ανταγωνισμού, κατά καιρούς, δείχνουν το φάντασμα του «μπολσεβικισμού» με την ελπίδα να δεσμεύσουν ακόμη περισσότερο τους εταίρους τους. Ως εκ τούτου, ο Δρ. Solmssen, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Deutsche Bank και της Disconto - Gesellschaft διακήρυξε σε μία ομιλία του τον Μάρτιο του 1930 στη Ζυρίχη ότι ήταν πρός το συμφέρον της παγκόσμιας οικονομίας να καταλήξει σε συμφωνία για τα κοινά πεδία ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψιν ο ένας τον άλλον, ώστε να καταπολεμηθεί ο κίνδυνος του εθνικοσοβινισμού, γιατί ένας επόμενος πόλεμος θα έφερνε μαζί του τον μπολσεβικισμό! Αυτά τα λόγια είναι εξίσου αποτελεσματικά με το σύνθημα του «εθνικομπολσεβικισμού» που εκτοξεύτηκε εναντίον μας, ένα σύνθημα το οποίο δούλεψε όλος ο αστικός τύπος τους τελευταίους μήνες και το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχανε το στοιχείο του χιούμορ - όπως πχ για παράδειγμα η εθνική εφημερίδα των νοικοκυραίων, που με αγανάκτηση καταφέρθηκε εναντίον των γραμμών σκέψης όπως η δική μας, επειδή, όπως εξήγησε... δεν θα μπορούσε ποτέ να συμφωνήσει με τα τυποποιημένα ρούχα που είναι το τελικό αποτέλεσμα του μπολσεβικισμού!

Οι οργανώσεις που έχουν συνειδητοποιήσει την δική τους αποσύνθεση τείνουν να χτυπούν κάθε κίνημα που τους φαίνεται επιζήμιο και οι φωνές του το τρομάζουν. Δεν πρέπει λοιπόν να παρερμηνεύσουμε την επίθεση που ζήσαμε στα χέρια του αστικού τύπου, επιτρέποντας τον να μας οδηγήσει σε αυταπάτες.  

Μία ειλικρινής αυτοαξιολόγηση των μέσων που έχουμε στην διάθεση μας θα ευνοήσει περισσότερο των αγώνα μας παρά μία υπερεκτίμηση της επιρροής μας. Εκεί όπου χαράσσονται γραμμές δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ελέγχου προς το παρόν. Πρέπει να αφήσουμε το άτομο να καθορίσει μέχρι που θα φτάσει ο αντίκτυπος μας και σε ποιο βαθμό θα έχουμε την ευκαιρία να συνεισφέρουμε στις πολιτικές αποφάσεις. Πιστεύω ότι κανένας από εμάς δεν θα αφήσει τον ευατό του να παρασυρθεί από μία (συχνά κατανοητή ψυχολογικά) λαχτάρα για προσωπική αναγνώριση, έτσι ώστε να προωθήσει θέσεις που - ένοψει των περιορισμένων μέσων άσκησης εξουσίας που βρίσκονται στη διάθεση του - δεν στερούνται κάποιου βαθμού κοινοτοπίας. Οι πολιτικές μέθοδοι αυτού του είδους - η ανοησία του Κινήματος της Νεολαίας, μέσω της οποίας επιτυγχάνεται πάντα το αντίθετο από το επιδιωκόμενο - έπρεπε να έχουν ξεπεραστεί εδώ και καιρό. Ας βασιστούμε στην αντικειμενικότητα και την αποφασιστικότητα μέχρι να λυθεί το τελικό πρόβλημα: Με αυτό τον τρόπο θα δούμε πιο καθαρά και θα κρίνουμε τα πράγματα πιο ψύχραιμα. Θα υποστηρίξουμε καλύτερα τους ανθρώπους της κοινότητας μας. Ακόμη, θα μπορέσουμε να κερδίσουμε πιο εύκολα την απαιτούμενη απόσταση από συνθήματα και φράσεις, προς τα οποία πολλοί έχουν μία κατανοητή κλίση λόγω έλλειψης εξειδικευμένης εκπαίδευσης.

Δεν εκπλησσόμαστε αν οι προλεταριο - σοσιαλιστικοί κύκλοι δεν εμπιστεύονται την ειλικρίνεια της σοσιαλιστικής μας βούλησης, λαμβάνοντας υπόψιν την κατάχρηση αυτού του όρου που διαπράττεται σήμερα. Ο σοσιαλισμός χρησιμοποιείται συχνά για κομματικούς - πολιτικούς σκοπούς, οπουδήποτε η στρατολόγηση των μαζών μπορεί να αποβεί επιτυχημένη με την βοήθεια του. Για όσους προερχόμαστε από την «Αριστερά» ξέρουμε πόσο αδικαιολόγητη είναι αυτή η δυσπιστία. Όσοι από εμάς βρισκόμασταν προηγουμένως στη «Δεξία» είμαστε, στη πραγματικότητα, προλεταριοποιημένοι σε ίσο βαθμό, αν και λέγοντας αυτό δεν θέλω σε καμία περίπτωση να ασβεστώσω την προλεταριοποίηση του Γερμανικού Λαού. Είναι περιττό να αποκηρύξουμε με ιερούς όρκους την Αντίδραση που τα αριστερά κόμματα συνεχίζουν να «μυρίζουν» σε εμάς ή να τους προσφέρουμε μια διαπιστευτική επιστολή. Είμαστε σοσιαλιστές - γίναμε επαναστάτες για χάρη της οικοδόμησης του Έθνους και απαιτούμε εμπιστοσύνη στην εντιμότητα μας! Μαζί με εσάς τους «πρώην Αριστερούς» στόχος μας είναι να αναζητήσουμε έκφραση σε κοινά θεμέλια και κοινές θέσεις, πολιτικές αρχές που μπορούν να γεννηθούν από την Ουσία μας και την Κοσμοθεωρία μας!»

- Heinz Gollong



Οι θέσεις της «Ομάδας Σοσιαλεπαναστατών Εθνικιστών»

Ως ομάδα συνοψίζουμε τα αιτήματα μας ως εξής:

Αναγνωριζόυμε την αναγκαιότητα της Γερμανικής Επανάστασης:

Είναι ο πνευματικός μετασχηματισμός που θα καθορίσει 
το πρόσωπο της εποχής μας, οικονομικά, πολιτικά και πολιτισμικά.

Επιβεβαιώνουμε την δέσμευση μας προς το Έθνος:

Ως η μοιραία έκφραση της volkish 
κοινότητας είναι για εμάς η υπέρτατη πολιτική αξία.

Επιβεβαιώνουμε την δέσμευση μας προς τον Λαό (Volk).

Ως μία εθνοτικά διακριτή πολιτιστική κοινότητα, σε αντίθεση 
με τον δυτικό πολιτισμό, ο οποίος είναι καταστροφικός για τους Λαούς.

Επιβεβαιώνουμε την δέσμευση μας προς τον Σοσιαλισμό:

Αφού τσακίσει την καπιταλιστική οικονομική τάξη, 
ενώνει τον Λαό και το Έθνος σε μία οργανική οικονομική δομή.

Οι στόχοι μας εκπληρώνονται στο:

Μεγάλο Γερμανικό Λαϊκό Συμβουλιακό Κράτος

ως η εκδήλωση της αυτοδίοικησης του παραγωγικού Γερμανικού Λαού!

Αυτό που προκύπτει: εθνικοποίηση όλων των μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων. Άμεσος, εκτεταμένος επικοισμός της Ανατολής[1]. Άφεση για μικρές, ιδιωτικές εκμεταλλεύσεις όπως τις επιστασίες του Ράιχ (Reichserblehen). Αντικατάσταση του ρωμαϊκού ιδιωτικού δικαίου από το γερμανικό δίκαιο.

[1]: Δεν εννοεί την ιμπεριαλιστική πολιτική του Lebensraum και του Drag Nach Osten αλλά την αναδιανομή της γης στην Ανατολική Γερμανία και τον επικοισμό της με αγροτικό πληθυσμό ικανό να την αξιοποιήσει.

Η σημερινή κατάσταση απαιτεί:

- Ανελέητος αγώνας ενάντια σε όλες τις συνθήκες υποδούλωσης από τις Βερσαλλίες μέχρι το Σχέδιο Γιάνγκ.

- Αγώνας ενάντια στο σύστημα της Βαϊμάρης το οποίο έχει επικυρώσει αυτή την υποτέλεια.

- Πολιτική συμμαχίας με την Σοβιετική Ένωση. 

- Υποστήριξη των επαναστατικών κινημάτων προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ενιαίο μέτωπο όλων των καταπιεσμένων τάξεων και εθνών. 

Η παρούσα κατάσταση πραγμάτων απαιτεί την πιο σκληρή εκτέλεση της ταξικής πάλης των καταπιεσμένων ενάντια σε όλους όσους διατηρούν το ιδιωτικό - καπιταλιστικό δόγμα της ιερότητας της ατομικής ιδιοκτησίας. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος που θα οδηγήσει στην Γερμανική Λαϊκή Κοινότητα!

Για να διαφυλαχθεί η Επανάσταση από την επίθεση του Διεθνούς Κεφαλαίου και τις αντεπαναστατικές προσπάθειες, ο Επαναστατικός Λαϊκός Στρατός θα αντικαταστήσει τον σημερινό μισθοφορικό στρατό.

Η ΟΜΑΔΑ ΣΟΣΙΑΛΕΠΕΝΑΣΤΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου